söndag 13 november 2016

En söndag i Västervik i november



Korsningen Sturegatan – Hallströmsgatan här i Västervik har blivit lite av en favorit. Den gör sig bra på bild alla tider på dygnet. Vaknade tidigt och när de yrvakna solstrålarna letade sig in genom fönstren så blev jag förförd till en morgonpromenad. Det var alldeles tyst. Stilla och en skön vinterkyla som inte besvärade, trots att jag inte hittade några långkalsonger.

Gick en timme, passade på att handla i Högöhallen. Johannesdal är fint. Tillbaka hemma värmde jag mig med ett hett bad. Alltså när det är så hett så liksom kroppen bara paralyseras och varenda muskel släpper greppet. Det är skönt.

Så gick också denna söndag utan att jag gjort något vettigt. Gjorde en Jansson, tittade på en dokumentär om Sten Broman. Tidsandan, han levde i en annan tid. Lite som kontrast till söndagsintervjun med Amelia Adamo i morse. Den gamla tiden är kul som kuriositet.

Gick en liten promenad nu på kvällen. Tänkte att jag skulle se den där supermånen. Men den hade nog supit till ordentligt, för den var full och hade slocknat bakom molnen, så det blev inte mycket att se. Nu väntar en intensiv arbetsvecka med utvecklingssamtal och öppet hus och förhoppningsvis blir det en liten utflykt till Skåne kommande helg. Lev väl!


Inga kommentarer: