torsdag 20 oktober 2016

En torsdag kväll i folkhemmet


En torsdagskväll som jag ägnat åt att skruva ihop ännu en Ikeamöbel, men nu ska alla möblerna vara klara i den nya lyan.

Jag fick en inbjudan idag till en bokrelease där jag medverkar som fotograf. Mönsterås bibliotek onsdag 9 november kl 18:00. "Fotbollsfeber (och en karatehare...) är titeln på boken som ges ut av två fotbollslag. Det är inom ramen för ett läsprojekt som två fotbollslag med 10- och 11-åriga pojkar i somras hade en skrivardag på Mönsterås bibliotek. Jag dokumenterade det hela och nu publiceras deras texter tillsammans med mina foton i en bok. Kom och lyssna!

Kommande helg 22 och 23 oktober är sista helgen som mina bilder hänger på caféet i Lofta. På lördag kl 11-16 och på söndag kl 11-18. Passa på att fika!

Dessutom hänger några av mina foton på Visarkivet i Västerviks stadsbibliotek. "This is festivalliv" är titeln på bilder från festivalen i Hultsfred. Denna utställning pågår in i december, så där har ni gott om tid att kolla.

Det blev mycket reklam denna gång. Nu ska jag ha lite kaffe, sen blir det en liten promenad i grannskapet. Livet är fint nu!










Inga kommentarer: