torsdag 8 september 2016

Bläddrar bland gamla bilder


Jag har legat sjuk hemma några dagar och passat på att träna redigering av bilder från sjuksängen. Det är kul att bläddra bland gamla bilder och upptäcka nya som man inte tänkt på. Hur som sjukan har släppt greppet och jag klarade mig även denna gång.

Var tillbaka på skolan idag, hostade som om jag hade lungsot och såg ut som en mosig gammal potatis i ansiktet. Satt och svettades i katedern på förmiddagen och funderade på varför jag var på jobbet... men sen tog jag ut eleverna och spelade lite kubb på eftermiddagen och plötsligt blev jag piggare och eleverna var nöjda...

Det där att träna redigering med delvis nya verktyg. Först så drog jag alldeles för hårt i effekterna i en veckas tid. Sen har jag minskat ner på kontraster och strukturer så det nästan bara blev jämngrått. Men nu efter två veckors träning så börjar det likna nåt. Men jag är ännu inte konsekvent. Det är en skör lina, och måttlighet tycker jag ändå är en dygd...








Inga kommentarer: