söndag 24 juni 2012

Lite bilder från midsommarfirandet

Tänkte strunta i att visa några bilder från midsommar, men när alla andra gör det så kan jag ju inte avvika från mängden. Körde lätt i år, med min lilla kompaktkamera Canon S95 som är bra, särskilt för spontanbilder, men det är omöjligt att få till snygg bakgrundsoskärpa som jag är van att arbeta med när jag kör systemkamera med ljusstarka objektiv.

Jag har firat midsommar med samma gäng i femton år. Jag har haft kameran med i tio år och det är kul att se generationsväxlingarna. De som då var små har nu blivit tjugoåringar och de som då var tonåringar har blivit föräldrar.






Om nån tycker sig känna igen sumpen ute på bryggan så kanske det är härifrån ;)


Typ fem sekunders exponering på frihand och blixt på andra ridån.

Femton sekunders exponering på frihand. Kvällen och bilden blev suddig :)

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, men det blev ju trevligt och här är i alla fall en som INTE haft några midsommarbilder ,-)