tisdag 4 maj 2010

Kåremo – SSG oavgjort


Div 5 sö. IFK Kåremo i mörkblå dräkter tog emot öländska SSG IF hemma på en riktigt grå, kylig och blåsig Ekeberg. Gästerna tog greppet om spelet direkt och pressade tillbaka Kåremo.


Långa ben är bra när man vill komma förbi motståndarnas försvar. Kåremo utnyttjade misstagen i SSG-försvaret och hade ett par farliga chanser.


Efter första halvlek stod det 1–2. Det var inte särskilt bra markeringsspel. Målen tillkom när det missades i markeringar. Men rödklädda SSG hade snabbare ben och lyckades oftast räta upp missarna i försvaret.


Det var dåligt ljus, så jag tvingades köra på högt ISO för att få till några bilder – därav kornigheten. Sjugradig snålblåst gjorde inte saken bättre, så jag åkte efter första halvlek. I andra kvitterade Kåremo till slutresultatet 2–2.

2 kommentarer:

Lasse Strömberg sa...

Bra bilder Tomas!

Du kan det där med fotboll. Jag vill se bilder från allsvenskan, när kommer de?

tomasrj sa...

Tack Lasse. Men jag tror att jag ska hålla till i gärdesgårdsserierna. Jag skulle bara se fånig ut och känna mig dum om jag men min lilla systemkamera med små fasta gluggar skulle tränga in mig bland proffsen med objektiv stora som vägkoner.